Skip to main content

Η εξέλιξη που έχει βιώσει το branding τα τελευταία χρόνια είναι εντυπωσιακή και η δύναμη που έχει αποκτήσει ακόμη πιο εντυπωσιακή. Η δύναμη έχει φύγει πλέον από τις εταιρείες και έχει περάσει στα χέρια των καταναλωτών και αυτό αναγκάζει πολλά brands να σκεφτούν διαφορετικά, καθώς το ερώτημα δεν είναι ΑΝ το δικό σου brand θα επηρεαστεί από το κύμα αυτής της αλλαγής, αλλά το ΠΟΤΕ θα επηρεαστεί.

Η αξία του brand δεν έχει απλώς αλλάξει, αλλά έχει αναβαθμιστεί θα έλεγα. Πλεόν οι άνθρωποι δεν αγοράζουν κάτι προκειμένου να “έχουν” κάτι παραπάνω, αλλά με σκοπό να “είναι” κάτι παραπάνω. Δεν αναζητούν πλέον το brand με τα περισσότερα προτερήματα, ούτε και αυτό που θα τους προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία χρησιμοποιώντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Οι άνθρωποι πλέον αναζητούν το brand που θα δώσει περισσότερο νόημα στη ζωή τους.

Δεν νιώθουν ότι αγοράζουν απλώς ένα brand, αλλά ότι γίνονται ένα με αυτό.

Στη νέα αυτή εποχή του branding, το επίκεντρο δεν είναι το προϊόν, αλλά ο ίδιος ο καταναλωτής που το επιλέγει. Τα πιο πετυχημένα brands είναι αυτά που αναγνωρίζουν τις ανάγκες των ανθρώπων που το έχουν επιλέξει και ανταποκρίνονται στα θέλω τους.

Για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό μία εταιρεία να έχει αποφασίσει εξ αρχής όχι μόνο τις αξίες της, αλλά και τον σκοπό της. Σκοπός μίας εταιρείας μπορεί αφενός να είναι να βγάλει χρήματα, ωστόσο πρέπει να ψάξει ακόμη πιο βαθιά και να βρει κάτι άλλο που θα την αντιπροσωπεύει και με αυτό να ελκύσει το κοινό της.

Στη νέα αυτή εποχή, η δύναμη έχει περάσει στα χέρια του καταναλωτή, ο οποίος δεν του αρέσει να του λένε τι να κάνει, δεν του αρέσει να στέκεται ως παθητικός παρατηρητής, αλλά θέλει εκείνος να έχει τον πρώτο λόγο. Θέλει αυτός να είναι ο ήρωας της ιστορίας γύρω από το αγαπημένο του brand. Τέτοιοι “ήρωες” είναι αυτοί που προσκολλώνται σε ένα brand και το βοηθάνε να εξελιχθεί και μαζί με αυτό εξελίσσονται και οι ίδιοι. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που θα κάνουν τα πάντα για να διαφημίσουν το brand σου, χωρίς να έχουν οι ίδιοι κάποιο ώφελος από αυτό.

Η μάχη, στη νέα αυτή εποχή, δεν βρίσκεται πλέον ανάμεσα στις εταιρείες, αλλά ανάμεσα στις “φυλές” των ανθρώπων που τις ακολουθούν. Το brand με την πιο δυνατή φυλή, κερδίζει.